SBM

Personeelsadvies
& competentie-
management

Bedrijfsoplossingen
op maat

Open bedrijfs-
opleidingen

header Image Map
Opvallende cijfers bij rondvraag sales mgrs

Opvallende cijfers bij rondvraag sales mgrs

19-10-2017

 

0 reacties geplaatst

Tags: sales managers, coaching

 


Enkele opvallende cijfers uit een rondvraag bij sales managers

Het is bijna onmogelijk om op directie- en managementniveau iemand te vinden die niet gelooft in de doeltreffendheid van sales coaching.  Uit elk onderzoek blijkt dat coaching van de buitendienstverkopers als de belangrijkste rol van de sales manager wordt geduid om de verkoopcijfers te verbeteren.

Enkele opvallende cijfers uit een rondvraag

- 74% van de bedrijven zegt dat coaching de belangrijkste taak is van hun sales manager(s)

- Bedrijven die coaching ondersteunen verhogen hun sales met gemiddeld 19%

- Bedrijven die hun sales managers training voor coaching van in-the-field medewerkers faciliteren, ervaren een rendement op de investering x 4

- 46% van de buitendienstmedewerkers zeggen dat coaching door hun sales manager één van de beste manieren is om hun sales vaardigheden te versterken

- Meer dan 60% van de buitendienstmedewerkers vertrekken bij hun organisatie omdat hun sales manager een slechte coach is

- De gemiddelde sales manager besteedt 20% van zijn/haar tijd aan coaching van medewerkers

 

Valt het u ook op? Het laatste cijfer en het eerste cijfer.... Er klopt iets niet. Als bijna iedereen het erover eens is dat sales coaching super belangrijk is om meer te verkopen, waarom investeren bedrijven er dan zo weinig in?

Bovendien is "20% van de tijd" een genereus cijfer als u weet dat de meeste bedrijven geen gestructureerd coaching programma hebben.

De vraag gesteld aan sales managers, krijgt u vaak het antwoord: ja natuurlijk coach ik mijn team. Terwijl de buitendienstmedewerkers u zeggen: coaching? Nee, niet bij ons, ik sta er alleen voor...

Sales coaching moet duurzaam zijn. Het betekent "upskilling" van uw verkopers, d.w.z. de commerciële productiviteit van uw verkopers blijven trainen, zodat het een tweede natuur van ze wordt. Weten hoe en wanneer een individueel coachinggesprek met uw verkoper in te plannen, welke leiderschapsstijl te hanteren, hoe een individueel actieplan voor uw verkoper op te stellen,... Uw verkopers zullen er niet meer aan twijfelen dat ze gecoacht worden, ze zullen willen oefenen om steeds meer deals binnen te halen, hun zelfvertrouwen zal toenemen en ze zullen precies weten wat er van hen gevraagd wordt.

Lees ook: Wie bezig is met Sales moet een communicatieve mastermind zijn

Managen en Coachen van buitendienstverkopers (als individu en als team). U leert in deze training hoe u het rendement van uw buitendienstmedewerkers optimaliseert, welke leidinggevende stijl u hanteert en hoe u medewerkers evalueert en coacht. Training van 3 dagen (09.30 – 16.30) – Kortrijk, 13 en 14 November en 14 December 2017


0 reacties geplaatst

Plaats een nieuwe reactie

Onze partners

Met de steun van

© Copyright 2017 door Skilliant cvba| Alle rechten voorbehouden | Algemene Voorwaarden
m.z. Spoorwegstraat 14 | 8200 Brugge België